جاب ویژن

ساخت وبلاگ

برای هر مرد ایرانی، یکی از مهمترین و گاهاً چالش برانگیزترین دوران زندگی، برهه زمانی خدمت مقدس سربازی می‌باشد.
حال با توجه به اجباری بودن این دوره، راه‌های مختلفی برای گذراندن آن وجود دارد. محبوب‌ترین راه، گرفتن امریه سربازی می‌باشد. افرادی که تمایل ندارند دوره سربازی خود را طبق روال معمول و در پادگان های نظامی سپری کنند می توانند دوره خدمت خود را به صورت امریه در سازمان ها و ارگان های دولتی کشور که امریه می پذیرند بگذرانند. دریافت امریه سربازی موجب می شود تا مشمولان ضمن کسب تجربه در شغلی که باید در آن خدمت کنند ، دوره سربازی خود را بدون پوشیدن لباس نظامی به پایان برسانند.

جاب ویژن...
ما را در سایت جاب ویژن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جاب ویژن jobvision بازدید : 265 تاريخ : سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:54

هر موقعیت شغلی را که بتوان از طریق اینترنت انجام داد یا خروجی آن فایل‌های دیجیتالی باشد، به صورت دورکاری قابل انجام است. از جمله مهم‌ترین این مشاغل می‌توان به برنامه‌نویسی، کارشناس تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ، طرافی گرافیک و … اشاره کرد. بعضی مشاغل نیز دارای سیستم اتوماسیون اداری هستند که به کارمندان این امکان را می‌دهد تا از منزل، امور اداری را انجام دهند. حتی بعضی وظایف را می‌توان به صورت تلفنی هم انجام داد.

در حال حاضر، اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌هایی مثل اسکایپ، مایکروسافت تیمز، ترلو، زوم و … شرایط را بیش از هر زمانی در تاریخ برای دورکاری (teleworking) مساعد نموده‌اند. از سوی دیگر، افزایش دسترسی و حضور مردم و کسب‌وکارها در فضای مجازی، باعث توسعه‌ هر چه بیشتر مشاغلی شده که امکان انجام آن‌ها به صورت دورکاری وجود دارد. در نتیجه، فاصله‌ مکانی در دنیای این کسب‌وکارها دیگر معنای خود را از دست داده و تعداد آگهی‌های استخدام دورکاری  روز‌به‌روز در حال افزایش است.

با شیوع پاندمی کرونا در سرتاسر جهان، محدودیت‌هایی برای مشاغل حضوری اعمال شد و بسیاری از کسب‌وکارها، به طور موقت تعطیل شدند. در این دوره، سازمان‌های زیادی، مجبور به دورکارکردن کارکنان خود شدند. این دوره، تجربه‌ بسیار خوبی برای سازمان‌هایی بود که به این شیوه‌ی همکاری اعتقادی نداشتند و متوجه شدند که کار از منزل در خیلی از موارد، تغییری در بازدهی نیروی انسانی ایجاد نمی‌کند و حتی در برخی مواقع، باعث افزایش کارآیی پرسنل هم می‌شود.

در این مقاله از سری مقالات جاب ویژن قصد داریم در مورد شرایط استخدام دورکاری و مزایا و معایب آن صحبت کنیم. همچنین، به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید دورکار شوید و برخی از موقعیت های استخدام جدید را به شما معرفی خواهیم کرد.

پرطرفدارترین مشاغل دورکاری در ایران

همانطور که در بالا گفتیم، کارهایی که خروجی آن‌ها به صورت فایل‌ دیجیتالی باشد یا بر بستر اینترنت قابل انجام باشد را می‌توان با استفاده از اتصال اینترنت، بدون نیاز به حضور در محل کار انجام داد. در این بخش، می‌خواهیم بعضی از این مشاغل را به شما معرفی کنیم.

دورکاری برنامه نویسی

یکی از مشاغلی که امروزه در خیلی از سازمان‌ها کاربرد مهمی پیدا کرده، برنامه‌نویسی است. این شغل، بازار کار و درآمدی عالی دارد و یکی از مزایای پرشمار آن، امکان کار کردن در منزل می‌باشد. سازمان‌ها برای کارهایی مثل طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، پروژه‌های آماری و مطالعاتی و بسیاری از امور دیگر، نیازمند استخدام برنامه‌نویس ثابت هستند. دورکاری برنامه نویسی به ویژه بعد از شیوع همه‌گیری کرونا، بسیار متداول شده است.

دیجیتال مارکتینگ

امروزه رقابت برای حضور در فضای مجازی بین سازمان‌ها بسیار شدید است و این مسئله باعث شده حوزه ای جدید به نام دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی ایجاد شود. حوزه‌ دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است و خود شامل مشاغل مختلفی به شرح زیر میشود:

  • مدیریت محتوا و استراتژی‌ها
  • بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
  • طراحی UI/UX
  • تحلیل‌گر بازار
  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی
  • و

ترجمه، ویراستاری و تولید محتوا

در صورتی که به یک زبان خارجی مسلط باشید، می‌توانید به عنوان مترجم ثابت برای یک شرکت کار کنید. با اینکه بسیاری از شرکت‌ها اسناد خود را برای ترجمه به دارالترجمه‌ها و فریلنسرهای مترجم می‌سپارند ولی بعضی از آن‌ها ترجیح می‌دهند مترجم دورکار ثابت با حقوق و مزایای ثابت به کار بگیرند. به علاوه، بسیاری از دارالترجمه‌ها نیز مترجم‌های خود را به ویژه پس از همه‌گیری، دورکار کرده‌اند.
شغل دیگری که بازار کار بسیار داغ‌تری دارد و خیلی از مترجم‌ها می‌توانند در آن موفق باشند، تولید محتوای متنی است. تولید محتوا بخش اصلی هر استراتژی دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می دهد. سازمان‌ها برای جذب مخاطب و بازاریابی، نیاز به محتوای جذاب، یونیک و سئو شده برای به اشتراک‌گذاری در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود دارند. البته تولید محتوا، فقط محدود به محتوای متنی نیست و محتواهای تصویری (عکس یا ویدئو) و محتواهای صوتی (پادکست) نیز بخشی از تولید محتوا به حساب می آیند. بنابراین، اگر در این زمینه‌ها نیز مهارت دارید، می‌توانید در منزل، به تولید محتوا مشغول شوید.

با اینکه بعضی از سازمان‌ها پروژه‌های تولید محتوای خود را به تیم‌های تخصصی تولید محتوا می‌سپارند ولی بسیاری از سازمان‌ها، به ویژه سازمان‌های معتبر، به دلایل متعددی ترجیح می‌دهند تا تیم تخصصی و ثابت تولید محتوای خود را در اختیار داشته باشند.

معماری

مهندسین معمار به کمک نرم‌افزارهایی مثل اتوکد، کارهای خود را انجام می‌دهند و خروجی کار آن‌ها یک فایل گرافیکی است. شرکت‌های فعال در حوزه‌ ساخت‌وساز، نیازمند مهندس معمار هستند و انجام این کار به صورت دورکاری، رفته‌رفته در حال جا افتادن در میان این سازمان‌ها است.

معماری از جمله مشاغلی است که می‌توانید آن را در خانه انجام دهید و شاید حتی کار در خانه برای معماران، ساده‌تر و پر بازده‌تر از حضور در یک دفتر کاری باشد. اکثر وظایف شغلی معماری به صورت نرم‌افزاری انجام می شود و با وجود ابزارهای پیشرفته‌ دورکاری امروزی، مشکلی برای کار به صورت تیمی روی یک پروژه‌ معماری وجود ندارد.

طراح گرافیک

با توجه به افزایش اهمیت طراحی سایت و تولید محتوای تصویری، تقاضا برای طراح گرافیک نیز روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. بسیاری از سازمان‌ها ترجیح می‌دهند حداقل یک گرافیست ثابت داشته باشند. با توجه به اینکه خروجی طراحی گرافیک، فایل‌های دیجیتالی است، بسیاری از سازمان‌ها، استخدام گرافیست دورکار را مد نظر قرار می‌دهند.

جمع‌بندی

امروزه نیاز سازمان‌ها به فناوری‌های آنلاین و دیجیتالی افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل، بازار کار مشاغلی که می‌توان آن‌ها را از راه دور انجام داد، روز‌به‌روز در حال بهتر شدن است. مشاغلی مانند دیجیتال مارکتینگ، ترجمه و تولید محتوا، برنامه‌نویسی، طراحی گرافیکی، معماری، تایپ و به طور کلی هر کاری را که نرم‌افزاری باشد را می‌توان به صورت دورکاری انجام داد.

با توسعه و گسترش‌ اینترنت و فناوری‌های وابسته به آن، مشاغل جدیدی پدید آمده‌اند و مشاغل قبلی نیز دچار تغییرات زیادی شده‌اند. یکی از مهم‌ترین این تحولات، فرآهم آمدن امکان دورکاری در بسیاری از مشاغل است.

برای مشاهده‌ آگهی‌های دورکاری می‌توانید به صفحه‌«فرصت‌های شغلی» در جاب ویژن مراجعه کنید و سپس فیلتر دورکاری را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط: راهنمای جامع استخدام دورکاری برای کارجویان

این نوع همکاری، مزایا و معایبی، هم برای کارفرمایان و هم برای کارکنان دارند که در این مقاله در مورد آن ها صحبت کردیم.  در مجموع می‌توان گفت که مزایای چنین مشاغلی، به ویژه اگر به صورت استخدامی و نه به صورت فریلنسینگ باشند، خیلی بیشتر از معایب آن‌ها است.

جاب ویژن...
ما را در سایت جاب ویژن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جاب ویژن jobvision بازدید : 283 تاريخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:55

بدون شک دریافت حقوق و دستمزد یکی از اصلی‌ترین دلایل هر کس برای کار کردن است. بدون حقوق کافی و مناسب، کمتر کسی حاضر است در شرکت و برای فرد دیگری کار کند. اما سوال اصلی این است که حقوق و دستمزد کافی چقدر است و چگونه تعیین می‌شود؟ آیا منبعی جامع مانند گزارش حقوق و دستمزد کارکنان در حوزه های مختلف و در سال‌های مختلف وجود دارد؟

از آنجا که دسترسی به اطلاعات تعداد کثیری از افراد شاغل برای شما امکان پذیر نیست؛ تیم جاب ویژن با برگزاری نظرسنجی سراسری و ارائه گزارشی دقیق، علاوه بر ایجاد شفافیت و آگاهی درباره حقوق دریافتی کارکنان، این امکان دسترسی به اطلاعات کافی درباره تفاوت سطوح درآمدی مشاغل مختلف و سایر عوامل موثر بر حقوق را در اختیار شما قرار می دهد.

 در ادامه این مقاله از سایت استخدام جاب ویژن درباره نحوه تهیه گزارش، توضیحات ارائه شده در آن و میزان افزایش حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۰ توضیحات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

مختصری در مورد گزارش حقوق و دستمزد جاب ویژن

با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده این نظرسنجی، بیش از ۱۰۰ هزار نفر وارد لندینگ این نظرسنجی شدند که پس از پالایش دقیق اطلاعات کسب شده و اطمینان از دقت آنها، از اطلاعات بیش از ۴۰۰۰۰ نفر برای تهیه گزارش استفاده شد. این افراد از گروه‌های شغلی مختلف، با سوابق کاری و تحصیلی بسیار گسترده و از سطوح ارشدیت مختلف بودند. در نتیجه آمارها و گزارش به دست آمده؛ بخش کثیری از مخاطبان را در بر میگیرد.

با همین رویکرد؛ در آخرین روزهای سال ۹۹، نظرسنجی «میزان افزایش حقوق کارکنان در سال ۱۴۰۰» روی سایت جاب ویژن قرار گرفت. در این نظرسنجی شرکت‌کنندگان به سوالاتی درباره حقوق دریافتی سال ۹۹ و توقعشان برای افزایش آن در سال جدید، پاسخ می‌دادند. جاب ویژن تمامی اطلاعات را به صورت محرمانه ذخیره و آنها را برای مرحله بعد و استفاده در گزارش، صحت‌سنجی نمود.

نوع دانشگاه چه اثری بر میزان درآمد دارد؟

اهمیت پذیرش در دانشگاه های سراسری و برتر کشور در بین مردم بر کسی پوشیده نیست. یکی از دلایلی که افراد را برای قبولی در دانشگاه‌های سراسری ترغیب می‌کند؛ امید به داشتن حقوق و دستمزد بالاتر نسبت به فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌هاست. اما نتایج منتشر شده در گزارش میزان افزایش حقوق کارکنان، حقیقت دیگری را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های این گزارش، نوع دانشگاه تاثیر چندانی برحقوق و دستمزد دریافتی افراد نداشته است. شرکت‌کنندگان در نظرسنجی بر اساس نوع دانشگاه محل تحصیل به چهار گروه دسته بندی شدند:

  • دانشگاه سراسری
  • دانشگاه آزاد
  • دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و علمی-کاربردی
  • سایر

میانه درآمد دریافتی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سراسری و آزاد، برای سال ۹۹ و ۱۴۰۰، هر دو برابر با ۴/۲ میلیون و ۵/۷ میلیون تومان است. البته برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور و غیر انتفاعی و علمی-کاربردی، این اعداد برابر با ۴ میلیون و ۵/۲ میلیون تومان بوده است. علاوه بر این، میانه حقوق و دستمزد فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۳/۱ و ۴/۴ میلیون تومان گزارش‌شده است.

همان‌طور که مشخص است، تفاوت چندانی بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سراسری و آزاد از نظر میزان درآمد وجود ندارد و برای سایر دانشگاه‌ها هم این اختلاف چندان چشم‍گیر نیست.

تجربه و سابقه کار چقدر بر مبلغ حقوق شما تاثیر خواهد داشت؟

به طور یقین، با افزایش سابقه کاری، حقوق و درآمد شما هم افزایش پیدا خواهد کرد. اما این افزایش چقدر خواهد بود؟ آیا تاثیر میزان سابقه کار بر دریافتی کارکنان به اندازه عواملی مانند جنسیت و یا شهر محل اشتغال است؟

تقسیم بندی شرکت‌کنندگان در نظرسنجی بر اساس سابقه کار به شرح زیر صورت گرفت:

  1. کمتر از دوسال
  2. دو تا پنج سال
  3. پنج تا ده سال
  4. ده سال و بالاتر

به ترتیب، حقوق دریافتی هر کدام از این گروه‌ها در سال ۹۹ و حقوق مورد انتظار آنها در سال ۱۴۰۰ به شرح زیر در گزارش آمده است:

  1. ۳ میلیون تومان در سال ۹۹ و ۳/۹ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰
  2. ۳/۷ میلیون تومان در سال ۹۹ و ۴/۹ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰
  3. ۴/۷ میلیون تومان در سال ۹۹ و ۶/۱ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰
  4. ۶ میلیون تومان در سال ۹۹ و ۷/۵ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰

همان‌طور که می‌بینید میزان سابقه کاری یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر حقوق و دستمزد است. بنابراین اگر هنوز در ابتدای راه هستید؛ ناامید نشوید و درخواست حقوق بالا نداشته باشید. با مرور زمان و افزایش سابقه کاری، دریافتی‌تان هم بیشتر خواهد شد.

سطح ارشدیت و پست شغلی چقدر در میانگین حقوق تاثیر دارد؟

مسلما سطح ارشدیت و سمت سازمانی، یکی از مهم‌ترین عوامل بر میزان حقوق دریافتی در نظر گرفته می شود. در این گزارش افراد به تفکیک سطح ارشدیت به چهار دسته دسته بندی شدند:

  • کارمند
  • کارشناس
  • کارشناس ارشد
  • مدیر

با نگاهی اجمالی به گزارش میزان افزایش حقوق کارکنان، درباره میزان حقوق و دستمزد افراد مختلف در سال ۹۹ و افزایش مورد انتظار آنها برای سال ۱۴۰۰ به این نتایج می رسیم:

  1. میانه «کارمندان» انتظار دارند حقوق آنها از ۳ میلیون تومان در سال ۹۹ به ۳/۹ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند.
  2. میانه کارشناسان توقع دارند حقوق آنها از ۳/۸ میلیون تومان در سال ۹۹ به ۴/۹ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ برسد.
  3. میانه کارشناسان ارشد انتظار دارند حقوق آنها از ۵/۵ میلیون تومان در سال ۹۹ به ۷/۲ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کند.
  4. میانه مدیران درخواست دارند حقوق آنها از ۷/۴ میلیون تومان در سال ۹۹ به ۹/۶ میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ برسد.

این اختلاف حقوق و دستمزد در سطوح بالاتر درآمدی بیشتر هم خواهد بود. اگر سطح ارشدیت یکی از فاکتورهای مهم برای شما در استخدام است، می‌توانید با مراجعه به جاب ویژن و با استفاده از فیلترهای مرتبط، شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

جمع بندی

ابتدای سال و هنگام امضای قراردادهای جدید، شاهد ناراحتی و عدم اعتماد کارفرما و کارمندان نسبت به یکدیگر هستیم. عدم شفافیت و شایعات مربوط به رقم‌های دریافتی در سازمان‌های بزرگ هم باعث افزایش این مشکلات می شوند. هدف نهایی سایت کاریابی جاب ویژن از انتشار این گزارش، کاهش کشمکش‌های بین کارفرما و کارکنان در ابتدای سال جدید و تبدیل  این گزارش به مرجعی برای تعیین حقوق و دستمزد عادلانه بوده است.

مطلب مرتبط: نگاهی جامع به درآمد کارکنان ایران

این گزارش، با همراهی جمع کثیری از شما عزیزان تهیه و منتشر شد و امیدواریم این روند در سال‌های آتی هم ادامه داشته و شاهد فضای کاری شفاف و منصفانه درباره حقوق و دستمزد باشیم.

 

 

 

جاب ویژن...
ما را در سایت جاب ویژن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جاب ویژن jobvision بازدید : 295 تاريخ : يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 ساعت: 18:46

رزومه کاری، یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار بر پذیرش یا رد درخواست همکاری کارجویان، است. چرا که رزومه اولین مواجهه کارفرما با شما و توانایی‌هایتان است و کوچک‌ترین اشتباهی در ساخت رزومه می‌تواند به عدم پذیرش درخواست شما منجر بشود. مسلما هیچ کارجویی دوست ندارد تقاضای شغلی‌اش تنها به خاطر اشتباهات کوچک در رزومه‌نویسی پذیرفته نشود.

 اما نگران نباشید! با استفاده از سرویس رزومه ساز رایگان جاب ویژن به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توانید رزومه‌ای حرفه‌ای به دو زبان فارسی و انگلیسی در قالبی استاندارد و حرفه‌‌ای برای خود بسازید و با خیال راحت برای کارفرماها ارسال کنید.

در این مقاله از سری مقالات سایت استخدام جاب ویژن قصد داریم این سرویس ویژه و رایگان را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر صحبت کنیم.

 چند مدل رزومه داریم؟

 در حقیقت، انواع مختلفی از رزومه کاری وجود دارد که هرکدام با هدف خاصی نوشته می‌شوند و برای کارجویان به خصوصی مناسب‌تر هستند. با کمی جستجو و مشاهده نمونه‌های رزومه کاری می‌توانیم متوجه تفاوت‌های ساختاری و محتوایی آن‌ها بشویم. علیرغم تنوع بالا در قالب های رزومه، اکثر مدیران منابع انسانی و کارجویان معتقدند که به طور کلی ۴ مدل اصلی برای رزومه نویسی وجود دارد:

  1. رزومه ترتیب زمانی (Chronological Resume): در این نوع، سوابق و تجربیات کاری و تحصیلی به ترتیب زمانی معکوس (از آخر به اول) نوشته می‌شود.
  2. عملکردی یا مهارتی (Functional Resume): در رزومه عملکردی یا مهارتی تمرکز اصلی بر تجربیات و مهارت‌هایی قرار دارد که کسب کرده‌اید؛ بدون ترتیب زمانی.
  3. ترکیبی (Combination Resume): ترکیبی از دو مدل بالاست که هم به سوابق کاری برحسب زمان و هم به شرح تجربیات و مهارت‌های کسب شده می‌پردازد.
  4. هدفمند (Targeted): رزومه‌ای هدفمند که اختصاصا برای یک موقعیت شغلی خاص نوشته می‌شود و تاثیرگذاری بالایی دارد.

اما چطور متوجه شویم که برای هر موقعیت شغلی باید از کدام رزومه استفاده کنیم و کدام قالب برای ما مناسب تر است؟ کاربرد هرکدام از این رزومه‌ها با یکدیگر تفاوت دارد و لازم است با توجه به موقعیت شغلی و تجربیات خود، بهترین نوع را انتخاب کنیداما به طور کلی رزومه ترکیبی با امکان ویرایش، بهترین و کاربردی‌ترین نوع است و برای اکثر کارجویان در اغلب موقعیت‌های شغلی کاربرد دارد.

 رزومه ساز جاب ویژن امکان ساخت رزومه‌ای کامل و جامع را به دو زبان انگلیسی و فارسی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون نگرانی از استاندارد بودن قالب رزومه، بتوانید با خیال راحت به جستجوی شغل موردنظرتان بپردارید.

.

چه اطلاعاتی را باید در رزومه اضافه کنیم؟

طرز کار با رزومه ساز و ساخت رزومه بسیار راحت و آسان است و فقط چند دقیقه از شما وقت می‌گیرد. کافی است بعد از ثبت نام در سایت جاب ویژن، به صفحه رزومه ساز مراجعه کنید و با درج اطلاعات شخصی و تجربیات کاری، رزومه‌ای استاندارد با فرمت و قالب حرفه‌ای داشته باشید.

یکی از مزایای مهم رزومه ساز جاب ویژن دوزبانه بودن آن است؛ به این صورت که همزمان که اطلاعات را تکمیل می‌کنید رزومه ساز دو زبانه جاب ویژن اطلاعات را به صورت همزمان ترجمه و در رزومه انگلیسی وارد می‌کند. به این ترتیب، دیگر نیازی به ترجمه رزومه به انگلیسی پیدا نخواهید کرد.

نمونه رزومه کاری در صفحه رزومه ساز قابل مشاهده است؛ اما برای این که بیشتر با نتیجه نهایی آشنا شوید مراحل تکمیل اطلاعات را توضیح می‌دهیم:

مدارک دانشگاهی

می‌توانید اطلاعات تحصیلی شامل رشته و مقطع تحصیلی، نام دانشگاه، تاریخ شروع و پایان تحصیل  را در صفحه تحصیلات دانشگاهی وارد کنید.. در صورتی که تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکترا) هم دارید با کلیک روی افزودن سابقه تحصیلی، تحصیلات دیگرتان را وارد کنید.

اطلاعات اولیه و راه‌های تماس

اطلاعات شخصی خودتان مانند مشخصات فردی، اطلاعات تماس، گروه شغلی مورد نظر و حداقل حقوق درخواستی را در این بخش وارد ‌‌کنید.

در قسمت گروه شغلی از منوی موجود، حداکثر ۳ گروه شغلی را می‌توانید انتخاب و به رزومه‌ اضافه کنید. پیشنهاد می‌کنیم گروه شغلی را دقیق و کاملا مرتبط انتخاب کنید؛ چون سیستم هوشمند جاب ویژن، براساس همین موارد به شما موقعیت‌‌‌های شغلی را پیشنهاد می‌دهد.

وارد کردن سابقه کاری کارجو

در بخش سوابق کاری، می‌توانید اطلاعاتی مثل عنوان شغلی، نام سازمان، زمینه فعالیت و تاریخ شروع و پایان همکاری را وارد کنید. با کلیک روی دکمه افزودن سابقه کاری جدید می‌توانید سوابق کاری خود را در این صفحه اضافه کنید.

افزودن اطلاعات تکمیلی و ساخت رزومه

در آخرین بخش رزومه ساز هرگونه اطلاعات تکمیلی مثل دوره‌های آموزشی طی شده، جوایز و افتخارات، کتاب‌های و مقالات و فعالیت‌های داوطلبانه را اضافه کنید. تکمیل اطلاعات این بخش ضروری نیستند؛ اما مسلما به تکمیل‌‌تر شدن و تقویت رزومه کاری شما کمک زیادی خواهند کرد.

در بخشِ «درباره من» در چند خط کوتاه، چکیده‌ای از خود و تجربیات کاریتان را به کارفرما ارائه دهید. از آنجا که مسئول بررسی رزومه‌ها معمولا زمان بسیار کوتاهی صرف خواندن رزومه شما می‌کند افزودن این توضیح کوتاه می‌تواند شانس دیده شدن شما را افزایش بدهد.

مهارتهای ویژه و افزودن لینک نمونه کار

این بخش به تقویت و برجسته شدن رزومه شما کمک زیادی می‌کند و تکمیل آن پیشنهاد میشود. در این بخش میزان تسلط بر زبان‌‌‌های خارجی، آشنایی با نرم‌افزارها و هر نوع مهارت تکمیلی دیگری که دارید اضافه کنید. اگر به جز زبان انگلیسی با زبان خارجی دیگری آشنایی دارید با کلیک روی دکمه افزودن، می‌توانید سطح مهارت خود در آن زبان را نیز مشخص کنید.

یکی از امکانات ویژه رزومه ساز جاب ویژن، امکان درج لینک نمونه کار است. در بسیاری از موقعیت‌های شغلی مثل برنامه‌نویسی، گرافیک، عکاسی و تولید محتوا، اضافه کردن لینک نمونه کار در رزومه به تسریع روند گزینش و استخدام شما کمک زیادی می‌کند. پس پیشنهاد می‌کنیم از این امکان استفاده کنید و رزومه‌تان را کامل‌تر کنید.

جمع بندی

سرویس رزومه ساز جاب ویژن امکانی ویژه برای کارجویان عزیز است که این دغدغه را برطرف می‌‌کند و امکان ساخت رزومه‌ای استاندارد و حرفه‌ای را در اختیار شما قرار میدهد. سرویس رزومه ساز انلاین حتی می‌تواند شانس استخدام شما را بیشتر کند و شما را به شغل رویایی‌تان برساند.

نوشتن رزومه کاری استاندارد و جذاب که بتواند نظر کارفرما را به خود جلب کند، دغدغه بسیاری از کارجویان  است. رزومه نویسی نکات مهمی دارد که رعایت نکردن این نکات به ظاهر ساده، میتواند تاثیر نامطلوبی بر کارفرما بگذارد و در نهایت منجر به رد شدن درخواست شغلی کارجو بشود. در این مقاله در مورد نکات رزومه نویسی و تفاوت رزومه با CV صحبت کردیم و سرویس رزومه ساز را به شما معرفی کردیم.

جاب ویژن...
ما را در سایت جاب ویژن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جاب ویژن jobvision بازدید : 305 تاريخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 ساعت: 23:23

شهر و استان تهران به خاطر مرکزیت و پایتخت بودن، بازار کار بسیار خوبی در مقایسه با سایر شهرها و استان‌های کشور دارد و در تمامی رشته‌ها و مشاغل، فرصت‌های شغلی متعددی وجود دارد. بر طبق آمار به دست آمده، بیشترین بخش اشتغال و کاریابی تهران مربوط به بخش خدمات بوده و کمترین میزان اشتغال نیز به بخش کشاورزی اختصاص پیدا می‌کند.

شهر تهران بالای ۸ میلیون نفر جمعیت دارد که بخش زیادی از این جمعیت به منظور پیدا کردن فرصت‌های شغلی پا به تهران گذاشته‌اند. بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ کشور در تهران قرار دارند و تقریبا تمامی کسب‌وکارهای بزرگ دیگر شهرستان‌ها دارای یک دفتر در تهران می‌باشند.

برای مشاهده‌ی آگهی‌های استخدام در شهر تهران، کلیک کنید.

در سال ۹۸، براساس آمار منتشر شده توسط سالنامه آماری شهر تهران ، تعداد کارجویان ثبت شده در ۶۰۲۵ نفر و فرصت‌های شغلی اعلام شده از طریق مراکز کاریابی تهران حدود ۵۲۷۳۶ شغل بوده است؛ از این تعداد، حدود ۴۹۸۱ کارجو از طریق این مراکز مشغول به کار شده اند. براساس این آمار، تعداد افراد به کار گمارده شده در بخش‌های دولتی تنها ۵۲ نفر بوده؛ در حالیکه در بخش خصوصی حدود ۲۹۸۵ نفر استخدام شده اند.

هرچند به طور کلی ساکنین تهران برای موقعیت‌های شغلی واقع در این شهر، رزومه ارسال می‌کنند؛ اما مزایای کار در پایتخت ایران باعث شده بسیاری از کارجویان از شهرهای اطراف و حتی استان‌های مجاور مثل البرز و شهر کرج تمایل به پیدا کردن فرصت شغلی در تهران داشته باشند.

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با مزیت‌های جستجوی شغل در تهران برای شما بگوییم. همچنین شما را در پیدا کردن شغل در تهران یاری خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چه مشاغلی در تهران سهم بیشتری در استخدام نیروی انسانی فعال دارند.

چرا در تهران به دنبال کار بگردیم؟

  • بازار کار بهتر و فرصت‌های شغلی بیشتر: با توجه به اینکه بسیاری از کسب‌وکارهای بزرگ کشور در تهران متمرکز هستند، بازار کار این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای ایران با اختلاف بسیار زیادی، بهتر است.
  • تنوع فرصت‌های شغلی: شما در تهران می‌توانید هر نوع شغلی را پیدا کنید. البته بیشتر نیروی کار این استان در بخش‌های خدمات و صنعت مشغول هستند و کشاورزی سهم بسیار کمی در اقتصاد تهران دارد.
  • حقوق و دستمزد بالاتر: با توجه به گردش پول بیشتر در تهران و درآمدهای بالاتر کسب‌وکارها، آن‌ها دستمزد بیشتری به پرسنل خود پرداخت می‌کنند تا قوی‌ترین و مستعدترین نیروها را جذب و حفظ کنند.
  • فرصت پیشرفت بیشتر:هیچ شغلی در تهران یک شغل بنبست نیست زیرا شما به سرعت می‌توانید از شغل کنونی خود به یک شغل بهتر ارتقاء پیدا کنید.
  • پیدا کردن سریع‌تر کار در صورت از دست دادن کار قبلی: شما هرگز در تهران بی‌کار نمی‌مانید و اگر شغلتان را از دست دهید بلافاصله یک شغل دیگر پیدا می‌کنید.
  • پروژه‌های زیاد برای فریلنسرها: فریلنسرها نیز به راحتی می‌توانند در تهران پروژه‌های متعددی پیدا کنند.
  • فرصت‌های دورکاری بیشتر: دورکاری از گذشته به عنوان سبکی از همکاری وجود داشته است و در مورد مزایا و معایب آن بحث و گمانه‌زنی‌‌هایی وجود داشت. اما در یک سال اخیر به خاطر اپیدمی ویروس کرونا و لزوم فاصله‌‌گذاری اجتماعی، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان به سمت دورکاری روی آورده‌اند. از طرف دیگر شمار زیادی از کارجویان هم برای حفظ سلامتی خود عزیزانشان ترجیح می‌دهند به جای کار حضوری به صورت دورکار مشغول به کار شوند.

حتی در شرایط غیرکرونایی نیز دورکاری مزیت‌های بسیار زیادی، به ویژه در شهر تهران دارد. کار کردن در منزل قطعا برای خیلی‌ها از کار کردن در محل کار راحت‌تر است. همچنین، نیازی به رفت‌وآمدهای پرهزینه به محل کار ندارید و وقت خود را بین منزل و محل کار تلف نمی‌کنید.

اگر در آگهی‌های استخدام تهران جستجو کنید می‌بینید که شمار زیادی فرصت شغلی دورکاری نیز برای کارجویان وجود دارد. این موضوع حتی به کارجویانی که در شهرهای دیگر زندگی می‌‌کنند هم اجازه می‌دهد بدون نقل مکان و مهاجرت، فرصت شغلی دورکاری خوب با درآمد مکفی در پایتخت پیدا کنند.

به طور کلی، فرصت‌های استخدام جدید و سریع‌تر و با دستمزد بالاتر و گزینه‌های متنوع‌تر مثل دورکاری در شهر تهران، بسیار بیشتر از شهرستان‌ها است.

راحت‌ترین روش پیدا کردن شغل در تهران

حالا که با مزایای جستجوی کار در پایتخت آشنا شدید، وقت آن است تا به شما بگوییم که چگونه می‌توانید به راحتی یک شغل خوب در تهران برای خود دست و پا کنید.

کاریابی آنلاین جاب ویژن امکانات و فیلترهای متعددی در اختیار کارجویان قرار داده تا با استفاده از آنها زودتر و بهتر به نتیجه موردنظرشان برسند. یکی از کاربردی ترین این فیلترها، امکان جستجوی کار و مشاهده فرصت‌های شغلی به تفکیک شهر است. شما می‌توانید در صفحه اول این وبسایت، با استفاده از کادر «شهر»، از جاب ویژن بخواهید تا تنها در میان فرصت‌های شغلی تهران برای شما جستجو را انجام دهد.

علاوه بر این، اگر تمایل به جستجوی کار و موقعیت‌های کاری در مناطق مختلف تهران را دارید هم می‌توانید منطقه موردنظرتان را انتخاب کنید تا تنها آگهی‌های استخدام تهران مربوط به همان منطقه را مشاهده کنید.

برای مشاهده‌ی آگهی‌های استخدام در شهر تهران، کلیک کنید.

کدام مشاغل در تهران سهم بیشتری در استخدام دارند؟

در سایت جاب ویژن میتوانید با انتخاب شهرهای تهران، در تمامی زمینه‌ها و مشاغل، موقعیت شغلی پیدا کنید. با این حال بازار کار و تعداد فرصت‌های شغلی در همه مشاغل یکسان نیست و در برخی مشاغل، آگهی‌های شغلی بیشتر و بهتری وجود دارد. در ادامه به برخی از مشاغل پرتقاضاو پرکاربرد در آگهی‌های استخدام تهران اشاره می‌کنیم:

  • برنامه‌نویسی: برنامه نویسی یکی از مشاغل رو به رشد در جهان است و با توجه به دیجیتالی و آنلاین شدن کسب و کارها، تقاضا و بازار کار بسیار خوبی برای این موقعیت شغلی وجود دارد. تمام شرکت‌ها و سازمان‌های تهران برای انجام امور مختلف به برنامه نویس پاره وقت یا تمام وقت نیاز دارند و با توجه به تجمع و تمرکز سازمان‌‌ها و کسب و کارها در این شهر، بازار کار و فرصت‌های کاری زیادی برای برنامه نویسان وجود دارد.
  • دیجیتال مارکتینگ: با توجه به اهمیت بخش خدمات در اقتصاد تهران و البته آنلاین‌شدن و دیجیتالی شدن بسیاری از خدمات دولتی و خصوصی، خیلی از سازمان‌ها نیازمند استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ می‌باشند.
  • طراحی گرافیک و ویرایش ویدئو: گرافیست‌ها هم بازار کار بسیار خوبی در تهران دارند و هر روز شمار زیادی آگهی جذب گرافیست در سایت جاب ویژن منتشر می‌شود. بخش زیادی از این بازار کار پرتقاضا به خاطر افزایش اهمیت حوزه دیجیتال مارکتینگ است. طراحان گرافیک اگرچه در بخش‌ها و حوزه‌های مختلفی مثل چاپ و نشر هم می‌توانند مشغول به کار شوند؛ اما بخش عمده‌ای از فرصت‌های شغلی گرافیست مربوط به حوزه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات است

برای اطلاع بیشتر درباره ی وضعیت استخدام و جذب تهران کلیک کنید.

جاب ویژن...
ما را در سایت جاب ویژن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جاب ویژن jobvision بازدید : 331 تاريخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 ساعت: 20:17

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در شانس استخدام شما تأثیر دارد، سابقه کار است. خیلی از مشاغل نیاز به تجربه دارند و خیلی از سازمان‌ها ترجیح می‌دهند به جای اینکه یک فرد کم تجربه استخدام کنند و منتظر با تجربه شدن او بمانند، فردی را جذب کنند که تجربه‌ی کافی دارد و بنابراین، از همان شروع همکاری، بازدهی کافی را نشان می‌دهد. بهترین راه کسب تجربه برای کارجویانی که هنوز وارد بازار کار نشده‌اند، کارآموزی است.

آگهی‌های کارآموزی؛ فرصتی استثنایی برای ورود به بازار کار

چنین دوره‌هایی هم برای کارآموزان و هم برای کارفرمایان، مزیت‌های بسیار زیادی به همراه دارند. دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند برای این دوره‌ها رزومه ارسال کنند. معمولا هدف کارفرما از برگزاری این دوره‌ها، یافتن استعدادهای برتر و پرورش آن‌ها برای ورود به بازار کار است. به همین دلیل، کارجویان برای پذیرفته شدن در این دوره‌ها باید شایستگی‌های لازم، مثل تحصیل یا فارغ‌التحصیلی از یک دانشگاه معتبر، معدل بالا و مهارت‌های نرم‌افزاری را داشته باشند.

خیلی از سازمان‌ها در صنایع و بازارهای مختلف، نیازمند استخدام کارآموز هستند. سازمان‌ها اهداف مختلفی را از برگزاری دور‌های کارآموزی، دنبال می‌کنند. یکی از این اهداف، شناسایی مستعدترین گزینه‌ها برای به‌کارگیری در جایگاه‌های شغلی دائمی است. دوره‌های کارآموزی، مزیت‌های زیادی، هم برای کارآموزان و هم برای سازمان‌های ارائه‌دهنده‌ی این دوره‌ها دارند.

در این مقاله می‌خواهیم هر چیزی را که در رابطه با کارآموزی باید بدانید برای شما توضیح دهیم.

تعریف کارآموزی

دوره‌های کارآموزی (inteship) دوره‌هایی هستند که به منظور آماده‌سازی افراد جهت ورود به محیط کار برگزار می‌شوند. با اینکه تحصیلات دانشگاهی دانش و تخصص لازم را فرآهم می‌آورند، ولی شرایط محیط کار در دانشگاه تدریس نمی‌شوند و در بسیاری از مشاغل، تجربه و سابقه کار، حرف اول را می‌زند. از سوی دیگر، سازگاری با محیط کار و کسب تجربه می‌تواند زمان‌بر باشد و به احتمال زیاد، کسی که مستقیما از دانشگاه وارد بازار کار می‌شود، به اندازه‌ی یک فرد با تجربه، کارایی ندارد. گذشته از این‌ها، فرهنگ سازمانی و روتین کاری هر شرکتی با شرکت‌های دیگر متفاوت است و حتی اگر یک فرد با تجربه وارد یک سازمان جدید شود، برای تطبیق با شرایط جدید، اندکی زمان نیاز دارد.

دوره‌های کارآموزی چگونه به شما برای استخدام شدن کمک می‌کنند؟

  • آشنایی با قوانین بازار کار
  • آشنایی با جایگاه‌های مختلف شغلی و نقش افراد در سازمان‌ها
  • افزایش اعتمادبه‌نفس
  • استفاده از تجربه سایر افراد برای حل مشکلات
  • بالا رفتن مهارت برقراری ارتباط با سایر افراد
  • آشنایی با اشخاص باتجربه و تاثیرگذار در رشته تخصصی‌تان
  • افزایش سابقه کار
  • ایجاد ارتباطات سازنده با افراد حرفه‌ای
  • احتمال بالای استخدام در سازمان ارائه‌دهنده‌‌ی دوره در پایان دوره‌ی کارآموزی در صورت عملکرد مناسب در طول دوره

به طور کلی شرکت در دوره‌های کارآموزی شانس استخدام اسان شما را بالا می‌برند.

دوره‌های کارآموزی را کجا پیدا کنیم؟

هر سازمانی که نیازمند کارآموز باشد، دوره‌های کارآموزی را برگزار می‌کند ولی چطور می‌توانید این دوره‌ها را پیدا کنید؟ بهترین روش پیدا کردن این دوره‌ها و شرکت در آن‌ها، مراجعه به سایت کاریابی آنلاین جاب ویژن به نشانی www.jobvision.ir است.

آیا دوره‌های کارآموزی حقوق هم دارند؟

بعضی از دوره‌های کاراموزی با حقوق و بعضی دیگر بدون حقوق هستند. میزان حقوق کارآموزان به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، صنعتی است که در آن مشغول هستند. در حالی که حقوق کارآموزان حوزه‌ی تکنولوژی مثل برنامه‌نویسی و دوره‌های کارآموزی حوزه‌های مالی مثل کارآموزی حسابداری، دستمزدی حتی بالاتر از بعضی مشاغل دائمی دارند، کارآموزان حوزه‌هایی مثل خبرنگاری، مد و فشن و سازمان‌های دولتی، حقوق بسیار پایینی دارند یا در کل هیچ حقوقی نمی‌گیرند.

چرا سازمان‌ها دوره‌های کارآموزی را برگزار می‌کنند؟

  • استفاده از دانش و مهارت کارآموزان بدون پرداخت دستمزد یا با دستمزد پایین در طول مدت دوره
  • انتخاب شایسته‌ترین افراد برای استخدام در سازمان
  • پرورش نیروی متعهد، مطابق با سیاست‌ها و فرهنگ سازمان به منظور حداکثر کارایی
  •  ایجاد روابط سازنده با دانشگاه
  • افزایش مهارت‌های نظارتی پرسنل کنونی
  • بهبود نام برند و اعتبار سازمان

کارفرمایان در استخدام کارآموز به چه نکاتی توجه دارند؟

  • علاقه‌مند به یادگیری: اگر تازه فارغ‌التحصیل شده‌اید احتمالا تصورتان این است که دانش بالایی در رشته‌ی خود دارید. اما بهتر است این تصور را دور بریزید و در مورد هر مسئله‌ای که با آن مواجه می‌شوید تحقیق کنید.
  • دانستن زبان انگلیسی: امروزه برای موفقیت و پیشرفت در هر شغلی، زبان انگلیسی ضرورت دارد.
  • سن هم یکی از فاکتورهای پراهمیت در استخدام کارآموز است. از آنجا که معمولا کارآموز باید زمان زیادی را صرف یادگیری و کسب تجربه عملی کند؛ سازمان‌ها ترجیح می‌دهند فردی را جذب کنند که سن کمتری داشته باشد.
  • داشتن پشتکار: مسیر کارآموزی، سرشار از ندانسته‌ها و موضوعات سخت و غیرقابل حل است. در این میان تنها اگر پشتکار و انگیزه کافی داشته باشید می‌توانید این مسیر را تا انتها طی کنید.

برای مشاهده‌ی فرصت های استخدام کارآموز در رشته‌های مختلف کلیک کنید.

وظایف و مسئولیت‌های کارآموزان چیست؟

کارهایی که کارآموزان در دوران کارآموزی خود انجام می‌دهند در مشاغل مختلف با هم دیگر متفاوت هستند اما همه‌ی آن‌ها در چند چیز مشترک هستند. این کارها معمولا خیلی حساس نیستند، بیشتر این کارها، کارهای جانبی افراد حرفه‌ای هستند و در واقع کارآموز به یک فرد حرفه‌ای در انجام کارهای روزانه‌اش کمک می‌کند و در پایان دوره کارآموز باید گزارش کارآموزی بنویسد و به کارفرما تحویل دهد.

ساعات و نحوه‌ی همکاری در دوره‌های کارآموزی چگونه است؟

از نظر بسیاری از کارفرماها، نحوه همکاری با کارآموز (به جز بحث حقوق) تفاوتی با سایر کارمندان ندارد و در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، کارآموزان نیز مطابق با قوانین وزارت کار و به صورت تمام وقت مشغول به کار می‌شوند. با این حال، در برخی دیگر ممکن است نیاز به حضور تمام وقت کارآموز وجود نداشته باشد و کارفرما تمایل به استخدام کارآموز پاره وقت داشته باشد.

گزارش کارآموزی چیست و چه اهمیتی دارد؟

گزارش کارآموزی حسابداری خلاصه‌ای از تجربیاتی است که کارآموز در دوره به دست آورده است. بسیاری از کارفرمایان، از کارآموزان می‌خواهند تا در پایان دوره‌، این گزارش را نوشته و ارائه دهند. نوشتن این گزارش اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌توان گفت که هر چه بهتر آن‌ را بنویسید، شانس شما برای جذب شدن در آن سازمان، بیشتر می‌شود. این گزارش شامل جزئیات تجربیات و آموخته‌های شما در دوره، مثل توصیف موقعیت خود در سازمان، کارهایی که انجام داده‌‌اید و مهارت‌هایی که آموخته‌اید، می‌باشد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به راهنمای کارآموزی مراجعه کنید.

 

 

 

جاب ویژن...
ما را در سایت جاب ویژن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جاب ویژن jobvision بازدید : 228 تاريخ : پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400 ساعت: 16:53

کارگری جزء مشاغل پایه و ورودی به حساب می آید و به تحصیلات بالا و تخصص و مهارت خاص و ویژه‌ای هم نیاز ندارد؛ به همین دلیل طیف وسیعی ازکارجویان می‌توانند به عنوان کارگر استخدام شوند. اکثر قریب به اتفاق مشاغل و کسب و کارها، از کارخانجات تولیدی و صنعتی گرفته تا شرکتهای کوچک و حتی مغازه‌ها و فروشگاه‌‌ها؛ برای انجام پاره‌ای از کارهای یدی و عملی به جذب و استخدام کارگر ساده نیاز پیدا میکنند. کارفرماها با توجه به نوع فعالیت و نیازی به دارند به صورت تمام وقت، قراردادی، پاره وقت یا روزمزد، کارگران را به کار میگیرند.

برای مشاهده آگهی های استخدام کارگر ساده کلیک کنید.

با این حال، این موقعیت شغلی هم مثل هر شغل دیگری به برخی توانمندی‌های جسمی و مهارت‌های فردی و عمومی نیاز دارد و هرکسی نمی‌تواند در این شغل موفق و حرفه‌ای باشد. در این مقاله از سری مقالات سایت استخدام جاب ویژن قصد داریم در مورد شغل کارگری، تعریف کارگر از نظر قانون کار و مزایا و حقوق کارگران و انواع مشاغل کارگری صحبت کنیم.

 نحوه اشتغال کارگران روزمزد

کارگر روزمزد همان طور که از اسمش می‌توان حدس زد به کارگری گفته می‌شود که دستمزدش را براساس کاری که در یک روز انجام داده دریافت می‌کند. در این نوع اشتغال، کارگر تنها برای یک روز استخدام می‌شود و تضمینی برای ادامه کار در روزهای بعدی وجود نخواهد داشت.
این شغل در مقایسه با سایر مشاغل کارگری، امنیت شغلی و ثبات مالی کمتری دارد و فرد باید هرروز به دنبال فرصتهای شغلی جدید بگردد. بسیاری از مشاغل مثل کارخانه‌ها، کارگاه‌های ساختمانی، تولیدی‌ها، مغازه‌دارها و … برای انجام کارهای موقت خود ممکن است در دوره هایی به استخدام کارگر روزمزد نیاز داشته باشند.

کارگر کارگاه‌های ساختمانی و تولیدی

به فردی که به عنوان کارگر در یک کارگاه ساختمانی کار می‌کند و در مقابل کارش دستمزد دریافت می‌کند کارگر ساختمانی گفته می‌شود. این کارگران در زمینه‌های مختلف ساختمانی و زیرساختی می‌توانند مشغول به کار شوند؛ البته برای برخی از مشاغل نیاز به دریافت مدرک مهارت فنی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد.

یکی از ایرادات اصلی شغل کارگر ساختمانی این است که اکثر ساخت و سازها و کارهای ساختمانی به خاطر آب و هوا در شش ماهه اول سال انجام می‌شود و در نیمه دوم تقاضا برای جذب و استخدام کارگر ساده ساختمانی به شدت کاهش پیدا میکند. به همین خاطر فرصت‌های شغلی برای کارگر فصلی همیشه وجود ندارد و فرد نمی‌تواند امنیت شغلی و منبع درآمد ثابت و مطمئنی برای خود پیدا کند.

برخی از مشاغل کارگر ساختمان عبارتند از: کارگر گچ کار، بتن ساز و بتن ریز، درب و پنجره ساز، بنای سفت کار، لوله کشی، عایق کار، کاشیکار، برق‌کار، کارگر نجاری و نقاشی ساختمان

کارگر ساختمانی چه کارهایی باید انجام بدهد؟

  • مشارکت در پروژه‌های ساختمانی و کمک به سرپرست و استادکار
  • نظافت و تمیز کردن کارگاه ساختمانی از هرگونه ضایعات، دورریز و زباله
  • تخلیه ضایعات و نخاله‌های ساختمانی و حمل آن به ماشین حمل نخاله
  • تجربه کار با ابزارآلات و تجهیزات ساختمانی مثل دریل، مته‌ها، چکش‌های هیدرولیکی و ..
  • اطلاعات کافی در مورد نحوه مخلوط کردن و ریختن مواد و مصالح ساختمانی (بتن، ماسه، دوغاب و …)
  • آشنایی با اصول و روش‌‌های ابتدایی مهندسی و ساخت و ساز
  • نصب داربست، رمپ ساختمانی و .. براساس اصول ایمنی و دستورات کارفرما
  • تخلیه مصالح ساختمانی و حمل آن‌ها به داخل کارگاه
  • رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات ایمنی برای محافظت از خود و دیگران
  • تهیه و آماده سازی مصالح ساختمانی برای ساختن سازه یا پر کردن شکاف‌ها (مثلا تهیه سیمان و گچ)
  • کمک در بتن ریزی و آجرچینی زیر نظر استادکار و بنا و دقت و یکدست انجام دادن آن
  • توانایی کار گروهی و همکاری با سایر کارگران و استادکاران

مطالب مرتبط: موقعیت‌های شغلی کارگر ساده

اشتغال در کارخانه یا تولیدی

بسیاری از کارخانه‌های تولیدی و صنعتی مثل کارخانجات لبنی، مواد غذایی، داروسازی، صنعتی و … هم اقدام به جذب کارگران می‌کنند. کارگری که در این قبیل مکانها کار می‌کند به اصطلاح کارگر کارخانه گفته می‌شود.

کارگر کارخانه لازم است آشنایی خوبی راجع به نحوه کار دستگاه‌ها و عملکرد آن‌ها داشته باشد و آموزش‌های لازم در مورد قوانین و دستورالعملهای کارخانه رو زود فرا بگیرد. شرح وظایف کارگران در هر کارخانه‌‌ای با یکدیگر فرق دارد؛ اما به طور کلی برخی از وظایف روزانه یک کارگر کارخانه به این شرح هستند:

  • مدیریت و نظارت بر عملکرد صحیح دستگاه‌ها و دمای استاندارد آن‌ها
  • بسته‌بندی یا برش انواع محصولات پلاستیکی، فلزی و … در صورت نیاز
  • نظارت و بررسی محصولات تولید شده و جدا کردن محصولات معیوب
  • انجام وظایف محوله براساس دستورالعمل و زمانبندی گفته شده توسط سرپرست
  • آماده‌سازی مواد اولیه خام برای ترکیب، اندازه‌گیری و فرآیند پخت و تولید محصول
  • کار با دستگاه‌ها و ماشین آلات مختلف برای تولید محصول
  • گزارش هرگونه نقص یا مشکل در عملکرد دستگاه‌‌ها و تجهیزات صنعتی
  • الزامات شغلی برای استخدام کارگر ساده چیست؟

    هر کارفرمایی بسته به نوع و زمینه کاری ممکن است شرایط مختلفی را برای جذب نیروی کارگر ساده در نظر بگیرد. اما با بررسی آگهی های استخدام کارگر ساده در جاب ویژن می‌توان مهم‌ترین شرایط کارفرماها برای استخدام کارگر را به این شرح بیان کرد:

  • دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  • حداقل ۲ سال سابقه کار در زمینه مشابه
  • توانایی سازماندهی و اصول اخلاقی بالا
  • توان جسمانی لازم برای انجام وظایف کارهای عملی
  • سلامت جسمی و ارائه گواهی سلامت طب کار
  • توانایی انجام چندکار به صورت همزمان
  • انجام کارهای تکراری و یکنواخت به مدت طولانی
  • البته این شرایط بیشتر برای استخدام کارگر ساده به صورت قرارداد تمام وقت و پاره وقت در کارخانجات و کارگاه‌‌های ساختمانی و تولیدی در نظر گرفته می‌شود. در مورد استخدام کارگر روزمزد و جذب نیروی بدون قرارداد، معمولا سختگیری کمتری لحاظ میشود و بیشتر توان جسمانی و بدنی برای انجام کارهای سنگین اهمیت پیدا می‌کند و افرادی که مدرک دیپلم یا سابقه کار ندارند هم با کمی جستجو می‌توانند شغل مناسبی بیابند.

    جمع بندی

    شغل کارگر ساده اگرچه نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد اما برای موفقیت در این شغل باید مهارت‌ها و توانایی‌های جسمی و ذهنی مناسبی داشت تا بتوانید درآمد ثابتی از این راه کسب کنید. مشاغلی مثل کارگر کارخانه، کارگر ساختمانی، کارگر نظافتچی و خدماتی و آبدارچی از جمله مشاغل مختلف کارگری به حساب می‌آیند.

    موقعیت شغلی کارگری جزء مشاغل ورودی و ساده است که نیاز به تحصیلات و تخصص خاصی ندارد و تنها با داشتن بنیه و توان جسمانی مناسب می‌توان وارد این حرفه شد. به همین دلیل افراد زیادی که مدرک تحصیلی یا تخصص فنی ندارند به دنبال آگهی های جذب و استخدام کارگر ساده هستند. بسیاری از کارخانجات، کارگاه‌های ساختمانی، تولیدی و شرکت‌ها و سازمان‌ها برای انجام امور مختلف نیازمند استخدام کارگر ساده موقت یا دائمی هستند.

     

     

جاب ویژن...
ما را در سایت جاب ویژن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جاب ویژن jobvision بازدید : 294 تاريخ : چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400 ساعت: 19:45